martes, 2 de febrero de 2016

LES PRINCESES DISNEY

ANA REIG
2-2-16
L'altre dia, parlant amb la meua cosina sobre les princeses Disney, em vaig adonar que ha hagut una gran evolució des-de diferents punts de vista. La primera, la posició de la dona en quant a la societat. Vaig trobar aquest vídeo que ho explica molt bé.     El segon punt està relacionat amb el príncep, la necessitat de tindre un home en les seues vides i la búsqueda del xic perfecte. Cronològicament començem per blancaneus. Blancaneus és una princesa que no coneix al seu príncep però que ho necessita per a despertar. Cendrosa necessita al seu príncep per a tindre una vida millor i desfer-se de la seua madrastra i les seues germanastres. La bella 
dorment coneix al seu príncep i des-de que ella el coneix no para de pensar en ell. També el necessita per a despertar del somni. Ariel, més coneguda com la Sireneta, fa el que faça falta per conèixer al seu príncep, es posa en perill i desobeeix les ordres del seu pare. Fins ací, totes les princeses depenen d'un home per a viure o per a tindre una vida millor i la finalitat de totes és tindre al seu príncep dels seus somnis. A partir d'aquest moment, la finalitat de les princeses canvia completament. Bella, com ja hem vist en el vídeo, és una dona culta, sonyadora e intel·ligent que va al castell de la Bèstia per a salvar al seu pare. La bèstia la captura per a lliverarse del malefici. Per tant, ara és ell el que la necessita a ella. Jasmin, és una princesa que no necessita ningún home en la seua vida, és Aladdin (en aquest cas, el protagonista de la pel.lícula) el que demana un desig per a que ella es case amb ell. Pocahontas, és lliure i com diu el vídeo és la única princesa que trenca amb el: " i van viure feliços per a sempre, .Tiana, quan veu al renoc, que realment és el príncep, ell li demana ajuda per a convertir-se en humà una altra vegada. El príncep de Rapunzel la necessita per a que ella li done la corona i ella el necessita a ell per a eixir de la torre, o siga que la dependència és mútua. Merida, la princesa de la pel.lícula 'Brave' trenca amb la idiología de princesa "perfecta" i no vol casar-se amb ningú. Ella vol ser lliure. Finalment, Elsa és la princesa revelació en els últims anys. És la primera que diu: "no et pots casar amb una persona que acabes de conèixer" i és ella la heroïna de la pel.lícula.
Amb aquest repàs de totes les princeses, demostrem que elles evolucionen amb la societat. Cada vegada la societat va millorant i és veu reflectada en aquestes pel.lícules. 

                                                          

3 comentarios:

  1. AMELIA DESCO
    03-02-2016
    Jo no m'havia adonat de aquesta evolució de les princeses, per al llegir-lo m'he adonat que si que es veritat, les princeses evolucionen segons evoluciona la societats, i Elsa, la protagonista de Frozen, ja no necessita un xic en la seua vida, necessita a la seua germana.
    Jo crec que açò esta molt bé perquè així els xiquets i les xiquetes poden aprendre.

    ResponderEliminar
  2. És una idea súper súper bona! M'encanta que cada vegada Disney faça més independents a les seues princeses, fins a arribar al punt de que en Frozen, ni tan sols necessiten un príncep, les dues germanes assoles s'apanyen! M'agrada de veres aquesta reflexió, perquè amb coses que quasi ni se n'adonem, els directors intenten transformar la visió de la princessa dèbil que necessita d'un home per a estar "completa".
    Isabel Antón.

    ResponderEliminar
  3. LYDIA SÁNCHEZ CREMADES
    4-02-16
    Jo em vaig donar compte d'aquesta evolució (perquè es una evolució) amb la pelicula de "Brave" que com diu Ana, passa de ser una princesa que busca al seu príncep a ser una xiqueta que lluita per ser el que ella vol ser. A partir d'aquella pel·licula, ja totes les pel·lícules Disney estan enfocades de distints punts es a dir, de permetre fer veure als mes menuts que les princeses no sols busquen al seu príncep.

    ResponderEliminar