sábado, 6 de febrero de 2016

Javi Alonso 06-02-16 Assetjament i masclisme a la Guàrdia Civil

Si et poses a pensar en alguns treballs hi han homes que pensen que eixe treball no està fet per a la dona perquè ells cregüen que la dona no pot fer eixa funció perquè es molt forta per a ella. Ets pot veure en aquesta entrevista que es va fer a una dona de la Guàrdia Civil:
Silvia Argos té 37 anys i fins fa uns mesos era guàrdia civil. Va ingressar en el cos en 2007 i dos anys després ja ocupava un càrrec de confiança. Era la responsable del Gabinet de Premsa a Navarra, on estava destinada. Però durant l'estiu de 2012 alguna cosa va canviar i la seva vida es va complicar. Va ser llavors quan van començar les presumptes humiliacions, vexacions, els comentaris masclistes i el menyspreu cap al seu treball per part dels seus superiors.
"Tot va començar de sobte. Vaig començar a notar situacions estranyes. El treball que jo feia al matí i que em revisava el mateix tinent coronel, a la tarda em deia que era un desastre i que ho tornés a fer, tot i que ho havia corregit ell ", recorda. Menyspreus en forma de burles, crítiques i insults masclistes: "Quan a la tarda anava a l'oficina del tinent coronel a despatxar em recriminava que si no tenia res més a fer, que si no havia de planxar o fregar
Finalment, en novembre de 2013, Silvia es va reincorporar al seu lloc, però no va ser ben rebuda. "Mentre estic ingressada al psiquiàtric canvien el pany de l'oficina i li diuen al meu substitut que no em de còpia de la clau, com si fos una lladre". Finalment, va aconseguir la baixa definitiva i va marxar de la Comandància. Tot i així, va tornar a patir un episodi desagradable. Va sol·licitar una pròrroga per abandonar el seu habitatge a la casa quarter perquè el pis al qual va decidir mudar-se amb la seva família encara estava en obres, però es la van denegar i la van desnonar.
JO CREC QUE NO HI HA CAP DRET PERQUÈ ALGUNS HOMES ES CREGÜEN SUPERIORS, PERÒ EN REALITAT UNA DONA FA EIXE TREBALL IGUAL O MITJOR QUE ELLS, JA QUE AÇÍ NINGÚ SEXSE ES MÉS QUE ALTRE PERQUÈ UNS HO DIGUEN.

No hay comentarios:

Publicar un comentario