sábado, 6 de febrero de 2016

ISABEL ANTÓN
6-02-2016

Com tot el món sap, a la red social de "Instagram" es pot trobar de tot tipus de fotografíes, vídeos i imatges i jo aquest matí he arribat a un compter que s'anomena @educacion_social i com no estava buscant res en especial, m'he possat a mirar-lo. M'ha paregut increíble, perquè té moltíssimes publicacions en contra de la violència de gènere. M'agradaria que si teniu la oportunitat poguereu mirar-lo. Havia una imatge que m'ha imactat molt que deia: "No jugues amb el seu futur" i una xiqueta amb el cap en forma de planxa per a la roba i un xiquet amb el cap en forma de pilota de futbol. Aquesta imatge pot significar, des d'el meu punt, dues coses: Que hi ha violència de gènere, discriminació i separació fins en les joguines dels xiquets i xiquetes (les nenes juguen a "Pares i mares", amb les cuinetes, els nenucos, les nines...i els nenes amb cotxes, pilotes...) Aquesta part em pareix molt forta, perquè, per culpa del masclisme que hi ha, cadascun estem destinats a que pels reixos, pels anniversaris, etc, ens regalen coses que suposadament van d'acord amb el nostre sexe. Per altra banda pot significar que cap dels dos té un "roll" fix en la seua vida que tinga que ver amb el seu sexe. L'altra imatge que m'ha agradat ha sigut una de quatre sequències: Un home fent la bugada, un home planxant, un home rentant els plats i un home fent-se càrrec del seu bebé, aquesta imatge tenia la finalitat de transmitir que les mateixes coses que fan les dones les poden fer els homes i que hi ha que fer un repartiment igualitari de les tasques de la casa.
Em pareix súper interessant, perquè "Instagram" és una red a la que pot accedir qualsevol i que hi hajen imatges amb aquestos significats i que critiquen la violència de gènere és genial, perquè pot arribar i concienciar a moltíssima gent de que hi ha violència per tot arreu.

No hay comentarios:

Publicar un comentario