viernes, 5 de febrero de 2016

CONFUSIÓ CONCEPTE "FEMINISME"


NURIA FLETA 5-02-16

Tras vàries conversacions en xics, m'he adonat de que tenen una falsa percepció del concepte "feminisme". La majoria pensen que es un terme hembrista, és a dir, a favor de les dones però radicalment. He escoltat comentaris com que "el feminisme no pot voler la igualtat, aleshores es diria 'igualisme'." O que "el feminisme sols fa referència a les dones".
I jo pense, les dones han lluitat per està paraula. Les dones han sigut maltractades, utilitzades com a mercaderia, com a premi, com a objecte sexual des de fa anys i anys. Han sigut rebaixades, tractades com a persones inútils, que sols serveixen per a cuidar la casa i la famíl·lia.
Elles han lluitat per aquest concepte, per aquesta paraula. S'han deixat la pell, inclòs la vida. Anys de lluita, de ser rebaixades, utilitzades. No és un terme hembrista. És un terme ben mereixcut. Que reflexa una lluita per la IGUALTAT, no per la SUPERIORITAT.
I ara jo me'n faig una pregunta, importa més la paraula, o el que vol transmetre?

3 comentarios:

  1. BELA MORALES
    Estic totalment d'acord amb tu Nuria, ja que penso que feia falta que algú fes aquesta entrada perquè jo també he tingut aquest tipus de conversacions amb nois i si, pensen el mateix que has dit tu. Doncs penso que almenys quan vegin aquesta entrada surtin de dubtes i s'en adonin que és un terme ben guanyat i que les dones s'ho mereixen. En resposta a la teva pregunta, per mi el que representa val mil vegades més que la paraula en si, ja que com has dit abans, les dones ho han passat molt greu i han sigut desvaloritzades en el passat i encara que menys, ho continuen essent actualment. Així que, el fet que hi hagi una paraula que representi i reflecteixi tot això, em sembla genial.

    ResponderEliminar
  2. ANA REIG
    És veritat! Sempre que escolte a alguns xics parlant del feminisme acabe 'discutint' amb ells perquè parlen sense saber el que realment és el feminisme i el que realment és el machisme. Estic totalment d'acord amb tu

    ResponderEliminar
  3. No ho sabia. Gràcies per la informació.

    Francisco Sospedra Escat

    ResponderEliminar